Google folosește o nouă strategie pentru schimba părerea simpatizanților ISIS

de: Andrada Bonea
08 09. 2016

Facebook, Google și Twitter sunt cele mai folosite instrumente în propaganda teroristă, și nu au fost doar o dată acuzate de faptul că ar eșua în oprirea ei. Se pare că Google depune eforturi serioase pentru a face o schimbare în acest sens.

Acum puțin timp, parlamentarii britanici au susținut că giganții din mediul online nu luptă împotriva terorismului, întrucât sunt de părere că acest lucru le-ar afecta în mod considerabil brandul. Potrivit publicației DigitalTrend, parlamentarii au avertizat că rețelele sociale și alte website-uri se transformă în ”Vestul Sălbatic” al internetului.

Pentru a împiedica recrutările ISIS și pentru a contrazice această opinie, Google testează o nouă strategie. Jigsaw, incubatorul tech al companiei, a identificat cuvinte și expresii pe care oamenii asociați cu ISIS le caută des. Scopul nu este, aparent, să îi găsească sau să îi identifice, ci să le schimbe viziunea. Jigsaw va lega rezultatele căutărilor cu reclame care te duc către canale de YouTube pline cu clipuri anti-ISIS.

Programul se numește Redirect Method și reprezintă o campanie de advertising personalizată, născută din ideea că simpatizanții ISIS nu cunosc suficiente informații despre realitatea reprezentată de cultul violent. Yasmin Green, cea care conduce cercetarea și dezvoltarea în cadrul Jigsaw, a spus că scopul e ca indivizii vulnerabili la mesajele de recrutare ISIS să fie puși față în față cu informații care le demontează, potrivit Wired.

Canalele de YouTube despre care vorbim sunt ticsite cu video-uri care conțin inclusiv mesaje de la foști extremiști și filmări din califatul din Nordul Siriei şi din Irak. Într-un proiect-pilot lansat mai devreme anul acesta, mai mult de 300.000 de oameni au dat click pe canalele de YouTube către care Jigsaw încerca să redirecționeze utilizatorii, în aproximativ două luni. Unul dintre video-uri este cel de mai jos: